Wartości odżywcze słonecznika

Słonecznik symbolizuje młodość, słońce, szczęście i delikatność. Jest ceniony za unikalne walory smakowe, doskonały, świeży aromat oraz cenne właściwości. Stanowi także źródło dobroczynnych składników. Jakie są najważniejsze wartości odżywcze słonecznika?

Źródło witaminy młodości

Słonecznik to jedna z ulubionych roślin pasjonatów gotowania, zwolenników zdrowego stylu życia oraz miłośniczek naturalnych zabiegów pielęgnacyjnych. Wszystko za sprawą delikatnego smaku, pięknego aromatu, unikalnych właściwości oraz cennych wartości odżywczych słonecznika. Pestki słonecznika oraz olej słonecznikowy tłoczony na zimno to prawdziwa skarbnica witaminy E, która dzięki właściwościom spowalniającym procesy starzenia, jest określana mianem witaminy młodości. Dodatkowo witamina E wykazuje działanie przeciwutleniające, a więc pomaga zwalczać wolne rodniki, odpowiedzialne za mutacje rakowe komórek. Słonecznik zawiera także witaminy z grupy B (B1, B2, B3, B6) i kwas foliowy, które odpowiedzialne są przede wszystkim za prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego oraz w pozytywny sposób wpływają na sprawność umysłu i nastrój.

Cenne składniki mineralne

Wartości odżywcze słonecznika to nie tylko witaminy, ale także potas, magnez, fosfor, żelazo, cynk i wapń. Dzięki dużej zawartości tych cennych składników mineralnych, słonecznik jest nieocenioną pomocą w walce ze stresem, skurczami mięśni oraz bólami głowy. Wpływa też na poprawę krążenia krwi, pomaga utrzymać serce w dobrej kondycji, a także cieszyć się pięknym, zdrowym uśmiechem. Stosowanie z umiarem oleju słonecznikowego tłoczonego na zimno lub pestek słonecznika pozwala uniknąć wielu problemów zdrowotnych, wzmocnić organizm oraz poprawić ogólne samopoczucie. Słonecznik jest także źródłem lecytyny, która wspiera pamięć, koncentrację i procesy trawienne oraz korzystnie wpływa na pracę i funkcjonowanie wątroby.

Wielonienasycone kwasy tłuszczowe

Słonecznik jest bogaty w wielonienasycone kwasy tłuszczowe Omega-6 i Omega-9. Dzięki temu włączenie nasion słonecznika do diety lub zastosowanie oleju słonecznikowego nierafinowanego do domowych zabiegów pielęgnacyjnych pozwala poprawić wygląd i kondycję skóry, zwiększyć jej elastyczność, a także wzmocnić włosy i paznokcie. Olej słonecznikowy tłoczony na zimno jest szczególnie polecany do włosów suchych i zniszczonych. Regularne nakładanie oleju na włosy wymagające intensywnej ochrony i pielęgnacji sprawia, że stają się bardziej odporne na zniszczenia i promieniowanie słoneczne, pełne blasku oraz wyglądają pięknie i zdrowo. Wartości odżywcze słonecznika w pozytywny sposób wpływają zatem nie tylko na funkcjonowanie organizmu, ale pozwalają też w naturalny sposób wesprzeć kobiece piękno.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *