Naturalne ziarna

Naturalne ziarna coraz częściej pojawiają się w naszej diecie. Pszenica i kukurydza są najczęściej spożywanymi ziarnami na świecie, a ich popularność na rynku żywnościowym czyni je prawie niemożliwymi do uniknięcia. Na szczęście dla osób zainteresowanych dietą bezglutenową istnieje kilka alternatywnych zdrowych ziaren, które zapewniają lepsze odżywianie bez problemów.

Naturalne ziarna są bogate w składniki odżywcze, witaminy i minerały, których nasz organizm potrzebuje do codziennego funkcjonowania. Nasiona są niezwykle wszechstronne i można je łatwo włączyć do swojej codziennej diety.  

Ziarna, których potrzebujemy

Nasiona są niezbędnym dodatkiem do każdej, prawidłowej diety – zazwyczaj nie są tak szanowane jak orzechy, choć z pewnością na to zasługują. Zawierające niezbędne tłuszcze, białka, szeroką gamę różnych składników odżywczych odgrywają ważną rolę we wspieraniu naszego zdrowia oraz dobrym samopoczuciu. Nasiona są doskonałą alternatywą dla orzechów, ponieważ są m.in. łatwiejsze do strawienia. Surowe łuskane nasiona lub masła nasion znajdziesz w większości sklepów z ekologiczną żywnością. W Olejarni Gaja przygotowaliśmy dla Ciebie m.in. nasiona chia, pestki słonecznika, nasiona ostropestu, czarnuszkę i len mielony.

Niezbędne tłuszcze

Wszystkie nasiona są bogate w niezbędne tłuszcze. Nasiona lnu, chia i konopi zawierają omega-3 – czyli niezbędny i niezwykle wartościowy tłuszcz, który doskonale wspiera prawidłowe funkcjonowanie serca i mózgu. Nasiona konopi wykazują również doskonałą równowagę między omega-6 a omega-3, co zdaniem ekspertów w dziedzinie zdrowia jest optymalne w naszej diecie.

Białko i aminokwasy egzogenne

Nasiona są na ogół doskonałym źródłem białka. Nasiona quinoi, amarantusa, chia i konopi są szczególnie godne uwagi, ponieważ oferują kompletne białka, co oznacza, że ​​zawierają wszystkie 9 niezbędnych tłuszczów niezbędnych do optymalnego zdrowia i dobrego samopoczucia. Wykorzystanie równowagi różnych nasion w diecie zapewni również dużą podaż białka.

Jedz ziarna… na zdrowie!

Jedzenie różnorodnych nasion w ciągu tygodnia zapewni nam zdrową dawkę fosforu, magnezu, selenu, manganu, cynku, żelaza, miedzi, witamin z grupy B, witaminy K i bogatej w przeciwutleniacze witaminy E ( i więcej). Wszystkie te składniki odżywcze są niezbędne do wspierania naszego zdrowia oraz prawidłowego funkcjonowania organizmu na wielu poziomach.

Len zawiera wysoki poziom przeciwutleniaczy. Nasiona ostropestu (a dokładniej ostropest plamisty) wykazują silne działanie odtruwające. Wspierają pracę wątroby i nerek, regenerację uszkodzonych komórek oraz oczyszczają organizm z toksyn i szkodliwych substancji. Siemię lniane wpływa na obniżenie cholesterolu oraz wspomaga leczenie chorób serca i nadciśnienia.