• Nasiona chia

Nasiona chia

Od: 11.00

Nasiona Chia stanowią doskonałe źródło błonnika oraz kwasów Omega-3. Działa leczniczo na cały organizm, szczególnie polecane dla osób odchudzających się.

Wybierz wagę:

Wyczyść
SKU: brak Kategoria:

Opis

Olejarnia Gaja to sklep internetowy, w którym można zamówić dobrej jakości nasiona chia w przystępnej cenie. Te drobne ziarna stanowią doskonałe źródło błonnika oraz kwasów Omega-3. Chia działa leczniczo na cały organizm, a regularnie spożywanie nasion jest szczególnie polecane dla osób odchudzających się i dbających o zdrowie.

Nasiona chia – podstawowe informacje

Chia to nasiona rośliny zwanej szałwią hiszpańską. Stanowią źródło nienasyconych kwasów tłuszczowych Omega-3 oraz zawierają prawdziwe bogactwo cennych dla zdrowia składników: błonnik pokarmowy, białko, antyoksydanty, minerały: wapń, magnez, żelazo, selen, sód, cynk, potas oraz szereg witamin.
Szczególnie polecane są osobom walczącym z nadwagą lub odchudzającym się. Zawarty w nasionach chia błonnik wchłania duże ilości wody i rozszerza się w żołądku. Powoduje to większe uczucie sytości i spowalnia wchłanianie się pokarmu. Nasiona chia zawierają znacznie więcej kwasów Omega-3 niż ryby (np. łosoś).

Wpływ na zdrowie

Nasiona chia wykazują liczne właściwości zdrowotne:

  • obecne w nasionach kwasy tłuszczowe Omega-3 i Omega-6 wspierają układ nerwowy, poprawiają pracę mózgu, wspomagają koncentrację oraz korzystnie wpływają na samopoczucie i zdrowie psychiczne (są stosowane w walce z depresją);
  • dzięki zawartości błonnika, który daje uczucie sytości, wspomagają odchudzanie;
  • nasiona chia dzięki obecności błonnika posiadają właściwości oczyszczające organizm z toksyn;
  • dzięki zawartości leptyny poprawiają przemianę materii oraz wpływają na zwiększenie poziomu energii;
  • stanowią doskonałe źródło witamin i minerałów, więc zalecane są osobom cierpiącym na ich niedobory spowodowane przebytymi chorobami, stresem oraz długotrwałym przemęczeniem;
  • dzięki bogatej zawartości wapnia wzmacniają układ kostny;
  • zawarte w nasionach minerały poprawiają kondycję włosów, paznokci i skóry

Zastosowanie chia

Nasiona chia ze względu na zawarte w nich bogactwo prozdrowotnych składników odżywczych, posiadających także właściwości lecznicze, powinny na stałe zagościć w naszej diecie. Znajdują one bardzo szerokie zastosowanie w kuchni:

  • jako baza lub dodatek do koktajli, puddingów;
  • można nimi posypać kanapkę lub dodać do sałatki;
  • jako dodatek do musli, owsianki, płatków;
  • ze zmielonych nasiona można przyrządzić budyń;
  • nasiona można zalać gorącą wodą w celu uzyskania żelu, który doskonale nawadnia organizm;
  • zmielone nasiona można używać do zagęszczania zup i sosów, jak również jako dodatek do wypieku chleba, ciast i naleśników oraz jako zamiennik bułki tartej.

Co zawierają ziarna chia?

W nasionach chia znajdują się nie tylko nienasycone kwasy tłuszczowe Omega-3, błonnik pokarmowy, białko, antyoksydanty i minerały, ale również kwas ALA (alfa-linolenowy) – ziarna szałwii zawierają go więcej niż siemię lniane. ALA indukuje apoptozę (śmierć komórkową) pewnych linii komórkowych odpowiedzialnych za rozwój raka piersi i szyjki macicy, a jednocześnie nie uszkadza zdrowych komórek.

Nasiona chia są także dużo bardziej bogate w wapń niż mleko. Jest w nich więcej żelaza niż w szpinaku. Te drobne ziarenka odznaczają się wysoką zwartością pełnowartościowego białka, antyoksydantów zapobiegających rozwojowi nowotworów, potasu obniżającego ciśnienie krwi, magnezu kojącego nerwy czy fosforu wzmacniającego kości. Ich dobroczynny wpływ na organizm sprawia, że powinniśmy sięgać po nie coraz częściej. Warto włączyć je do codziennej diety.

Chia – kto powinien spożywać ziarna?

Ziarna szałwii mogą spożywać praktycznie wszyscy, ale przede wszystkim ziarna dedykowane są osobom odchudzającym się i dbającym o zdrowie oraz szczupłą sylwetkę. Zawarty w nich błonnik wchłania bardzo duże ilości wody, przez co rozszerza się w żołądku. Powoduje to większe uczucie sytości. Ponieważ te ziarna są doskonałym źródłem białka, ich spożywanie zaleca się wegetarianom. Nasiona chia są też dobrym źródłem energii dla kulturystów i sportowców. Ponadto ziarna szałwii powinni spożywać chorzy na cukrzycę.
Wieloletnie badania wykazały, że nasiona chia mogą pomóc diabetykom normalizować odporność na insulinę przy jednoczesnym zmniejszeniu zawartości tłuszczu i cholesterolu we krwi. Działają podobnie jak otręby i inne produkty z pełnego ziarna. Chia może pomóc cukrzykom kontrolować poziom ciśnienia tętniczego i białka C reaktywnego (jego wysokie stężenie koreluje z ryzykiem wystąpienia zawału mięśnia sercowego i udaru mózgu).

Chia w opinii konsumentów

Obecnie nasiona chia ze względu na swoje liczne właściwości cieszą się coraz większą popularnością. Opinie klientów są niezwykle pozytywne – na bazie ziaren szałwii można przyrządzić pyszne śniadania, przekąski i koktajle, które nie tylko świetnie smakują, ale i mają pozytywny wpływ na zdrowie. To produkt, który jest wskazany w przypadku osób prowadzących racjonalny tryb życia. Aby uzyskać najlepsze efekty, warto wybierać nasiona pochodzące od sprawdzonego producenta.

Zastosowanie

Nasiona chia ze względu zawarte w nich bogactwo prozdrowotnych składników odżywczych, posiadających także właściwości lecznicze, powinny na stałe zagościć w naszej diecie. Nasiona chia znajdują bardzo szerokie zastosowanie w kuchni:

  • jako baza lub dodatek do koktajli, puddingów
  • można nimi posypać kanapkę lub dodać do sałatki
  • jako dodatek do musli, owsianki, płatków
  • ze zmielonych nasiona przyrządź budyń
  • zalać gorącą wodą w celu uzyskania żelu, który doskonale nawadnia organizm
  • zmielone nasiona można używać do zagęszczania zup i sosów jak również jako dodatek do wypieku chleba, ciast i naleśników oraz jako zamiennik bułki tartej

 

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Tylko zalogowani klienci, którzy kupili ten produkt mogą napisać opinię.

Zobacz także na blogu